dimarts, 7 de setembre del 2010

Com fer un llit 'de quita y pon' per una Mercedes Vito de l'any 2003


He pensat en penjar aquest article per a tots aquells que, com com a mi, els agradi dormir en furgoneta però ni té ganes ni diners per gastar-se una fortuna en equipaments costosos per una furgoneta més aviat vella. Fent quatre números, per poder amortitzar una instal·lació 'professional' s'ha de poder sortir molt sovint, i com que tampoc és el cas... no em sortia gens a compte.

El model està pensat per una Vito amb 2 seients a la fila del mig i 3 a la del final, encara que segur que pot adaptar-se a altres configuracions.

Quan vaig pensar en posar-me un llit 'de quita y pon' a la furgo vaig valorar tres condicions bàsiques:
1.- Que fos econòmic.
2.- Que fos funcional. Que no hagués de desmuntar els seients cada cop ni haver d'anar guardant el llit fora de la furgo, i que fos ràpid de muntar.
3.- Que fos un llit còmode per descansar.

Després de pensar en diversos models, vaig optar per aquest perquè em va semblar que seria el millor. Consta de quatre plafons de 0,47m. x 0.96m. de fusta de caravana units entre sí per tres frontisses llargues. Els plafons es pleguen en funció de com es posin les frontisses, i aquestes es poden configurar de diverses maneres. Jo vaig optar per configurar les frontisses d'una manera que em va semblar-me que tindria avantatges a l'hora de muntar i desmuntar, i la veritat és que em funciona perfectament. A l'últim plafó se li ha de fer un encaix peculiar per tal que s'adapti a l'element de subjecció d'un dels cinturons dels seients de darrera, i per tal que la planxa sigui reversible, vaig dissenyar un encaix simètric. 

A la imatge següent es pot veure el model acotat. Si vols descarregar-te la imatge, fes clic dret a sobre i guarda-la.



Aquí pots descarregar un pdf amb el model en 3D, on es pot veure amb més claredat. A la imatge següent es pot veure el model 3D sense poder-lo rotar.



També, s'ha de fer un matalàs de furgoneta, del gruix que es desitgi, amb un encaix al final, com a la planxa de fusta de caravana. Aquest encaix no cal que sigui tan complex com el de la planxa de fusta, pot ser triangular perfectament. Aquest matalàs també s'ha de poder plegar en quatre parts. Amb això queda un llit còmode per dormir, de muntar i desmuntar, i que es pot guardar a la furgoneta. Si te'l fas fer, com vaig fer jo, et pot sortir per uns 400€ aproximadament.

A continuació, hi he penjat unes fotografies que mostren el llit que hi tinc fet. Fes clic a sobre per veure-les.


Com es pot veure en alguna de les fotografies, un cop desmuntat el llit pot posar-se sobre d'una espècie de 'taula' a la part del final de la furgoneta. Això permet guardar-lo sense perdre tot l'espai de maleter, i encara hi sobra espai per guardar uns coixins, els aïllants tèrmics, les cunyes d'anivellació, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada